Terwijl de Elbphilharmonie in Hamburg in januari 2017 met een grootse ceremonie werd geopend, waren de appartementen op de verdiepingen 11 tot en met 26 aan de achterzijde nog volop in aanbouw.
Terwijl de Elbphilharmonie in Hamburg in januari 2017 met een grootse ceremonie werd geopend, waren de appartementen op de verdiepingen 11 tot en met 26 aan de achterzijde nog volop in aanbouw.
Om de bedrijfsvoering niet te verstoren, was het niet mogelijk om de dekvloerwerkzaamheden op de gebruikelijke manier met de daarvoor bestemde pomptechniek uit te voeren. Daarom werd de volledige dekvloer voor de 44 appartementen in zakken via de lift het gebouw binnengebracht en verdieping voor verdieping aangebracht met behulp van een Mtec Duomix 2000-pomp. VELOSIT SC 244 werd gebruikt in alle badkamers en in één volledig appartement.
De dekvloer was na één dag klaar om te worden betegeld.
In totaal werd 120 ton VELOSIT SC 244 gebruikt.